center


Hajónapló
SzakcikkekPublicisztikákArchívum


A hajónaplóban az általunk fontosnak tartott cikkekből, elemzésekből válogatunk.

Omladozik a gulyásra épülő országimázs
Kiss Gergely, Menedzsment Fórum, 2006. augusztus 29.

Részlet a cikkből

Az elmúlt időszakban felerősödtek a hazánk országimázsát kritizáló hangok. Egyes marketing-szakemberek szerint Magyarországot már nem lehet feltétlenül eladni gulyáslevessel és egy ló hátán akrobatikai mutatványokat bemutató csikóssal. Úgy látják, hogy a gulyáskommunizmus időszakában kialakult országkép már nem képes kellő hatékonysággal megszólítani a külföldieket.

Gulyásleves vagy nők?
A szemléletváltás szükségességét hangsúlyozza például Erdélyi Zsolt ismert médiaszemélyiség, a Monoconsulting tulajdonosa. Szerinte új és eladható motívumokkal kell felépíteni az ország turisztikai arculatát, különben jelentősen lemaradunk a turistákért folytatott versenyben. "A turizmus és a marketing külön szakma. Úgy tűnik, hogy a Magyar Turizmus Zrt.-nél nem igazán értenek az utóbbihoz" - tette hozzá  némi éllel.
 
A szakember szerint a különböző kampányok csak akkor lehetnek sikeresek, ha azok a valóságot tükrözik. Hiába hirdetjük ugyanis a magyar gasztronómia dicsőségét, ha Budapesten szinte egy autentikus magyar vendéglőt sem lehet találni. Bár nem feltétlenül kell hátat fordítani a gulyáskommunizmusban kialakult képnek, újdonságokra azonban szükség van. "Miért ne mondhatnánk azt, hogy nálunk élnek a világ legszebb női? Erre igazán figyelemreméltó kampányt lehetne építeni, és még a magyar hölgyek is szívesen fogadnák!" - hozott fel egy ötletet Erdélyi.

Kelecsényi Ágnes, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese ezzel szemben kérdésünkre azzal érvelt, hogy marketingtevékenységük mögött komoly kutatások állnak. Ezekből kiderül, hogy hazánk imázsa pozitív a külföldiek körében, ám az ország ismertsége alacsony. Másrészt szerinte a cég "nem felelhet egyedüliként az országimázsért. A mi feladatunk, hogy tevékenységünkkel szolgáltatásokat segítsünk piacra, és hozzájáruljunk az ország attraktívabbá tételéhez." Erdélyi ötletével kapcsolatban pedig utalt arra, hogy a 2004-es EU-csatlakozás alkalmából indított kampány kulcsfigurája éppen egy szépségkirálynő, Laki Zsuzsa volt.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható.

Kiss Gergely

Omladozik a gulyásra épülő országimázs, Menedzsment Fórum, 2006. augusztus 29.